רענון הזכרון והחזון

נשלח 15 בדצמ׳ 2009, 4:32 על ידי ספי מיור   [ עודכן 18 בפבר׳ 2010, 1:28 ]

מכל הלימודים והטיולים שחוויתי בחיי הגעתי להבנה: שאפשר להמשיך קדימה לחיים טובים יותר בקלות. בעיקר אם נתייחס קצת אחרת לדרכים שבהם אנחנו משיגים מזון, לחשיבות שאנחנו מקנים לחיים כחלק מקהילה, ולאופן שבו אנחנו תופסים זמן. 

את הרעיון למיזם מזון טוב, אימצתי כבר לפני שנתיים, בשבילי זה ה-פילוט, פרויקט הדגל, הישועה והפתרון לכל תחלואי עולמינו - בשתי מילים - הבייבי שלי.

התחלתי לקדם את המיזם בתחילת 2008, באותה שנה לא עשיתי הרבה יותר מלדבר על הרעיון, ולקבל כיווני מחשבה רבים ומגוונים ככל האפשר. רק באמצע 2009 התחלתי לנוע ברצינות.

קצת מהמורות

אני חושב שבכל פרויקט יש כאלו רגעים, שבהם נשאלות שאלות קשות. מאיפה יגיע הכסף? מי ירויח וכמה? האם ההשקעה שווה את המאמץ? מי יעשה מה, יחד עם מי, ולאיזו מטרה? התשובות שיש לי לתת הן: לא צריך כסף, צריך קהילה. הצרכנים, חקלאים, חוות משפחתיות, הבריאות האנושית, האדמה ועוד מלא צורות חיים מסביב, כולם ירויחו והרבה. כשמתמידים להתקדם, כשנישארים ביחד ולומדים ביחד, או כשיוצרים משהו חדש ואמיץ - אז ההשקעה תמיד שווה את המאמץ. כל אחד יעשה מה שצריך בדרך הנכונה עם הנוכחות הנכונה ובזמן הנכון. המטרה פה היא אלוהית, אני מרגיש את זה. וגם מודה, ללא סתירה, שאני רוצה להרויח פרנסה לעצמי בשביל לבנות משפחה, בריאות, ועצמאות טובה. אני קורא לזה יזמות חברתית סביבתית.

מה השגנו וכמה התקדמנו

GFood הוא רעיון. חזון שכולל בתוכו תפיסת עולם שבו מזון חופשי זה אפשרי. בעתיד שלנו, יש הרבה יותר מזון טרי ומקומי. יותר אנשים מתארגנים כקבוצות בשביל לגדל ולקנות מזון שגדל בצורה בריאה. המודעות הציבורית לגבי ההשפעה הסביבתית-חברתית, מביאה את היצרנים לידע את הלקוחות בכל במידע באופן מקיף (עיזרו לנו לפתח מדדים למזון טוב)

עכשיו, בעזרתם של רבים, יש:
  • קונספט, תכנית עסקית בלי מספרים, ותשובות להמון שאלות
  • אתר זמני שמאפשר: הרשמה ^  היכרות עם מגדלים, גינות וחוות ^ שיתוף קבצים, הוספת הערות, פרסום מאמרים ומידע ^ היכרות עם קבוצות וגינות
  • כתשעים מכותבים ברשימת תפוצה איכותית מלאה באנשים מקצועיים שאכפת להם משאר העולם - וזה כולל אותך

היעדים הבאים שלנו הם:

  • הרשמה של 30 חקלאים ומגדלים
  • לייצר תקשורת וכלים עבור קבוצות הקנייה בישראל (קואופים)
  • לבנות קהילה איכותית שפועלת ליישום חזון GFood - קידום חופש, ייצרנות מקומית, קהילות, וידע של מזון טוב (אולי להיעזר בגוגל groups)

צרכים - איך אפשר לעזור לנו להתפתח:

  • שתפו, דברו, והזמינו את כל מי שיכול לתרום לאתר. בעיקר מגדלים ומשווקים של מזון טוב (טבעי\אורגני\מקומי)
  • עיזרו לנו לפתח מדדים לאיכות של מזון. אני לא מעוניין לדרג יצרנים או ליצור תקן חדש, אלא להנגיש את כל המידע הרלוונטי לצרכן. מה לדעתך חייב להיכלל במידע שמספקים מגדלי\משווקי מזון?
  • נשמח מאד לעזרה נוספת בעיצוב, כתיבת תכנים, תכנות ואיפיון אתרים. גם תמונות יעזרו, אם יש לך תמונות מקוריות לשתף.
  • נשמח ליצור קשר עם בעלי ניסיון וכלים להכוונת קהילה.
  • רוצה להיות פעיל יותר ולקבל אחראיות על חלק ? פשוט ליצור איתי קשר ואשלח לך הרשאות לאותו החלק באתר.

הקשר ענייני

אני כן מאמין שהיום יש לנו יותר. העולם שלנו, שהתחיל יפה, נהיה יותר ויותר מדהים מרגע לרגע. חשוב לזכור מאיפה באנו ומה אנחנו כבר יודעים. לפני שמתלהבים מהתפתחות המדיה החברתית, אפשר להתלהב לרגע מזה שהעולם שלנו מלא ביופי, שפע והזדמנויות לשתף... זה מחזק, מאשר, מחדש, מזכיר, משגר אותנו אחורה וקדימה במעגל הזמן, ומחייב הבנה של המציאות והיחסיות של הקיום שלנו.

לאכול זה לא העיקר - אבל זה משהו בסיסי שכשמסתירים את מקורו, נפגעת החוויה בכללותה ---> מאיפה ואיך זה בא, לאן זה הולך, איך זה נשטף עם מי השתיה למכון טיהור שפכים, איך הכל חוזר ומיושם בשטחים חקלאיים יחד עם דשן אנ-אורגני, ולמה? התשובות הקשות מודחקות מהמודעות, ההדחקה חוסמת את האמת, ומסתירה את ההוויה הטהורה. GFood נועד לאפשר הוויה פשוטה ונאותה, לכל מי שאוכל מזון.

מתחת לתשובות מתגלות עבורנו אפשרויות חדשות. אט אט כחברה אנושית, משתרפת היכולת שלנו להתארגן כקהילה, לטפח שטח אדמה, ולשקם נזקי העבר.

תמיד יש מה ללמוד ולהתחדש. לעיתים דרוש צעד אחורה בשביל לראות רחב ולרוץ חופשי.
Comments